Teamleader inhuren

Teamleader inhuren

Teamleader inhuren? Een goed idee!

De klantenservice is onmisbaar binnen je organisatie. Er wordt vaak gedacht dat werken op de klantenservice een simpel baantje is, wij weten wel beter. Teamleaders spelen een belangrijke rol binnen de klantenservice. Ze motiveren, enthousiasmeren, inspireren en stimuleren de medewerkers. Voor een frisse wind in de organisatie is een teamleader inhuren een goede oplossing.

Ontdek wat jouw klant wil

Je kunt de klantenservice ook wel de schatkamer van je organisatie noemen. Hier ontdek je precies wat er speelt en hoe je jouw product of dienst nog beter kunt afstemmen op je klant. Inzichten die je opdoet in de klantenservice zijn bijvoorbeeld:

  • Klantbehoefte
  • Klantvragen
  • Medewerkerstevredenheid
  • Nieuwe ideeën vanaf de werkvloer

Zet de juiste middle management professionals in om deze informatie te verzamelen, een teamleader is hier heel gedreven in. Hij weet precies welke informatie waardevol is en hoe je die inzet voor een betere klantbeleving.

Vraag hier het gratis whitepaper ‘Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?’ aan

De juiste teamleader voor jouw klantenservice

Een teamleader is van grote waarde voor de klantenservice. Niet alleen voor de dagelijkse aansturing van de operatie, maar ook vanwege de kennis en inzichten die een teamleader je brengt:

  • Inzicht in en beheer van KPI’s
  • People management
  • Verzuimbeheer
  • Continue focus op klanttevredenheid

Wanneer ga je een teamleader inhuren?

Een zelfsturend team in customer service klinkt mooi, maar is het in de praktijk ook handig? Je hebt iemand nodig die altijd het overzicht heeft, zorgt voor een deskundige aansturing van het team en die een efficiënte werkwijze hanteert. Thuiswerken is nu heel normaal binnen het callcenter, dan is het fijn dat er op afstand iemand het overzicht bewaart en beschikbaar is voor hulp en vragen.

 

Competenties van een goede teamleader

In de basis stuurt een teamleader een team aan. Dat is niet het enige wat hij moet kunnen, er komen veel meer competenties kijken bij het vak van teamleader in customer service. Een goede teamleader is:

  • Doelgericht
  • Communicatief sterk
  • Flexibel
  • Betrokken
  • Analytisch sterk
  • Mensgericht

Daarnaast houdt een teamleader het werkplezier erin bij het team en dat hij zorgt voor een goede sfeer in het team, en we weten allemaal dat blije medewerkers van grote invloed zijn op de kwaliteit van de klantenservice.

Hoe vind je goede teamleaders?

De vraag is nu: waar kan je die goede teamleader inhuren en hoe houd je hem binnen? De meeste ervaren teamleaders zitten al op een plek waar ze het naar hun zin hebben. Of: ze weten niet dat je op ze zit te wachten. In dat geval is het een goed idee om SkyWalker bij je zoektocht te betrekken.

Onze ervaren recruiters staan voor je klaar als specialist in recruitment voor customer service. We kijken niet alleen naar de vacature, maar ook naar de beste oplossing voor de organisatie. Zo kunnen we de beste kandidaten selecteren die precies zijn wat je nodig hebt binnen de klantenservice.

Zoek je een tijdelijke teamleader of wil je hem voor langere tijd detacheren? Fulltime of parttime? Hoe concreter jouw zoekvraag, hoe beter de match, we denken graag met je mee.

Vind hier de perfecte teamleiders voor jouw bedrijf