Diensten

Op zoek naar een teamleader? Vergeet dit niet!

Je zoekt één of misschien wel meerdere nieuwe teamleaders voor je callcenter. In die zoektocht ben je niet de enige en je wilt niet dat je concurrent de beste mensen voor je neus wegkaapt. Als je goed voorbereid op zoek gaat heb je de grootste kans om de beste teamleaders voor je customer service aan te trekken.

Tips om de perfecte teamleader te vinden

Iedere manager van een callcenter wil het neusje van de zalm onder de teamleiders voor zijn afdeling. Dat snappen we en daarom geven we je graag een aantal tips waarmee je de perfecte teamleader vindt!

Wat verwacht je van een teamleader?

Stoffige teksten vol clichés als geen 9-tot-5-mentaliteit en teamplayer zijn passé. Je wilt opvallen bij jouw ideale medewerker. Zorg dus dat je je goed in die persoon verplaatst. Spreek zijn taal en schrijf je vacaturetekst in die taal. Ben je op zoek naar twintigers, dan moet je niet aankomen met ellenlange beschrijvingen vol jargon. Vertel ze duidelijk wat je verwacht:

  • Je wordt blij van strakke targets.
  • Je verplaatst je makkelijk in een ander.
  • Je houdt van drukte om je heen.

Hoe specifieker jij bent in je vacaturetekst, hoe groter de kans op een perfect match! Je bespaart jezelf een hoop tijd en energie als je direct gesprekken kunt voeren met teamleaders die naadloos passen in jouw bedrijf.

Wat heb je te bieden?

De vraag naar teamleaders is groot in alle branches, van webshops tot telemarketing, dus zorg dat je opvalt met wat je aanbiedt. Wees duidelijk en concreet. Raak je nieuwe teamleader op de juiste plek met duidelijke taal. Geef in je vacature wat de teamleader kan verwachten. Denk aan:

  • Flexibele werktijden
  • Het aantal vakantie- en vrije dagen
  • Een salaris waar hij iedere maand blij van wordt
  • Extra’s zoals bonussen, een geweldige kantine en feestjes
  • Is het een tijdelijke of vaste job?

Kom je beloftes na

Heb je jouw nieuwe teamleader lekker gemaakt met een hoop vrijheid in zijn werk en zit hij vervolgens 8 uur per dag opgesloten in meetings en meeluistersessies? Dan loop je het risico dat hij er als een haas vandoor gaat. Let er dus op dat je je beloftes uit die sterke vacaturetekst ook echt nakomt. Zorg dat je nieuwe teamleader zich welkom voelt en de ruimte krijgt om zijn draai te vinden.

Waar vind je de perfecte teamleader voor je callcenter?

De grote vraag voor veel managers van klantcontactcenters is: waar vind ik die waanzinnig goede teamleader? Wij zijn ervan overtuigd dat hulp van professionele recruiters heel handig is. Een recruitmentbureau dat gespecialiseerd is in customer service weet precies de juiste teamleader voor de juiste plek te vinden. Dat scheelt jou een hoop tijd en moeite: win-win dus!