Wat is het salaris van een customer service teamleider?
Teamleiders zijn onmisbaar in de klantenservice. Ze zijn de schakel tussen de medewerkers, het management en de collega’s van andere afdelingen. Deze belangrijke rol verdient natuurlijk ook een goede beloning. Welk salaris is gangbaar voor een teamlead in de klantenservice? En op welke factoren baseer je dit? Je leest het in dit artikel.
Wat verdient een teammanager?
Een goede supervisor met veel ervaring weet wat hij of zij waard is. Het precieze salaris van een teammanager is afhankelijk van meerdere zaken. Om een goed beeld te krijgen, is het slim om voor jezelf te bedenken waar de teamleider aan moet voldoen. Wat verwacht je van hem of haar en wat zijn de taken?
Tips om het teamcoach-salaris te bepalen
Door de veelzijdigheid aan taken en verantwoordelijkheden is de waarde van de supervisor voor de organisatie heel groot. Het is dan ook essentieel om dit te belonen met een salaris dat past bij het uitgebreide takenpakket. Dit zijn de belangrijkste factoren om mee te nemen in de salarisbepaling:
- (Afgeronde) opleiding
- Werk- en denkniveau
- Opgedane werkervaring
- Vakbekwaamheid
- Type klantcontactcenter
Deze elementen zijn belangrijke indicatoren voor de salarisbepaling, maar er zijn er nog meer! Wil je precies weten welk salaris jouw teammanager verdient? Lees dan de whitepaper ‘Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?’.
Beloon ook op een andere manier
Uiteraard is een passend salaris een van de belangrijkste manieren om je waardering aan de teamcoach te tonen. Maar daarnaast zijn er ook allerlei andere beloningen denkbaar, die zowel je lead als andere werknemers aan de organisatie binden. Waar moet je dan aan denken? Ook dit vind je terug in de whitepaper ‘Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?’.
Dit uitgebreide document moet elke customer service manager lezen! Je vindt hierin onder andere antwoord op deze vragen:
- Waarom ben je op zoek naar een nieuwe supervisor?
- Waar wil je de teammanager voor inzetten?
- Welke taken en verantwoordelijkheden heeft hij of zij?
- Wat bied jij als werkgever?
- Via welke wervingskanalen heb je het meest effect?
Download het gratis whitepaper direct en je ontvangt het meteen in je mailbox.