Vind de beste supervisor voor je contact center

Vind de beste supervisor voor je contact center

Je bent op zoek naar één of meerdere supervisors of teammanagers voor je contact center. Bijvoorbeeld omdat het klantcontact toeneemt door groei van de organisatie, of ter tijdelijke vervanging van een zieke of zwangere teamcoach. Het vinden van een gekwalificeerde kandidaat is soms lastig. Op welke manier en op welke plek vind je de perfecte supervisor voor je klantenservice?

Sta stil bij wat je zoekt in een teamleider

Je neigt er misschien naar om direct een vacature online te zetten op een of meerdere vacaturesites. Maar is dat ook de meest effectieve manier om de juiste persoon te vinden? Meestal werkt het beter om eerst even rustig na te denken over wat je precies zoekt. En ook stilstaan bij wat je als bedrijf te bieden hebt, is belangrijk.

Waarom heb je een nieuwe teamleader nodig?

Er liggen allerlei verschillende redenen ten grondslag aan de vraag naar een nieuwe teammanager:

  • Door flinke groei van de afdeling;
  • Ter vervanging van een zieke of zwangere supervisor;
  • Ter vervanging van een teammanager die vertrekt;
  • Door verandering in samenstelling van het team;
  • Als (tijdelijke) ondersteuning bij een nieuw project.

In de whitepaper ‘Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?’ vind je alle informatie die je nodig hebt.

Whitepaper online aanvragen

Wat is het doel van de teammanager?

De situatie waarin de organisatie en afdeling zich bevinden, bepaalt onder andere wat voor soort teammanager je zoekt. En uiteraard is het ook relevant met welk doel je de nieuwe teamleider wilt aannemen:

  • De klanttevredenheid verbeteren;
  • Meer aandacht besteden aan de klantenservice-medewerkers;
  • Het behalen van een hogere conversie;
  • Meer focus leggen op de KPI’s en resultaten;
  • Aandacht geven aan het optimaliseren van de sfeer en cultuur binnen de organisatie.

Wat zijn de taken van de teamleader?

Breng ook de taken en verantwoordelijkheden van de teamleader in kaart. Denk daarbij aan:

  • Welke bevoegdheden hij of zij krijgt;
  • Welke taken er tot de terugkerende werkzaamheden behoren;
  • Welke verantwoordelijkheden er bij de teammanager komen te liggen.

Wat bied je zelf?

Je mag ook niet over het hoofd zien wat je zelf als werkgever te bieden hebt. Het gaat dan om voor de teammanager relevante zaken als:

  • Goede arbeidsvoorwaarden;
  • Zicht op interessante doorgroeimogelijkheden;
  • De mogelijkheid tot (deels) thuiswerken;
  • Een prettige balans tussen werk en privé;
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget.

Vind de beste teammanager voor jouw customer service!

Download de whitepaper ‘Hoe vind je de juiste teamleider voor je klantenservice?’ en al je vragen over het vinden van een goede teammanager worden beantwoord. Wij helpen je te bepalen welke supervisor, teamcoach of teamleider jouw organisatie naar een hoger niveau tilt!

Whitepaper online aanvragen