Teamleider servicedesk, helpdesk en customer support

Teamleider servicedesk, helpdesk en customer support

de beste professionals bij SkyWalker

Een teamleider servicedesk is ervoor verantwoordelijk dat medewerkers van een servicedesk of helpdesk het maximale uit zichzelf halen. Met een ruime ervaring zorgt de helpdesk teamleader ervoor dat de medewerkers servicedesk innovatief, slim en creatief bezig zijn.

Ben jij op zoek naar een echte professional als teamleider voor jouw servicedesk, helpdesk of customer supportafdeling? Dan ben je bij SkyWalker aan het juiste adres. Al sinds 2007 bieden wij zowel recruitment, detachering als werving en selectie van professionals in customer service.

Wij weten dat een servicedesk teamleider een inspirerende leider moet zijn met de juiste leiderschapscapaciteiten. De teamleider gaat functioneren als een inspirator voor het servicedeskteam. Natuurlijk is de professional die wij voor je selecteren, een teamplayer met uitstekende communicatieskills en zorgt hij of zij ervoor dat de klantwensen op de juiste manier worden geïnterpreteerd. Wij weten precies de juiste teamleiders te vinden voor jouw organisatie.

Daarom een teamleider servicedesk via SkyWalker

Heb je een teamleider servicedesk of customer support nodig, maar zelf weinig tijd om de werving en selectie in werking te zetten? Kies dan voor SkyWalker. Wij gaan voor je aan de slag om op korte termijn een (tijdelijke) teamleider aan je voor te stellen.
Onze unieke werkwijze bestaat uit een combinatie van een sterk netwerk, een uitgebreide database, specifieke wervingskanalen, een eigen pool van teamleiders en het actief benaderen van potentiële kandidaten. Uiteraard bepalen wij vooraf samen met jou, welke kennis, vaardigheden, expertise, attitude en ervaring nodig zijn voor de teamleider die jij voor jouw helpdesk of servicedesk zoekt.

Wist je bovendien dat veel bedrijven en organisaties jou al voor zijn gegaan?

  • “SkyWalker zwerft er als een helikopter boven, faciliteert het proces en houdt je scherp”,
  • “Soepel contact met korte lijntjes, sparringspartner en een mooie selectie van kandidaten” en
  • “Korte lijnen, enorm netwerk en meedenken”

zijn de referenties van een aantal opdrachtgevers zoals Polly.help, Equipe Zorgbedrijven en Carglass

Kies je voor SkyWalker, dan kies je voor:

  • Specialisme en vakinhoudelijke kennis in het customer service vakgebied
  • Een netwerk van meer dan 7.500 professionals
  • Meer dan 15 jaar ervaring
  • Een prettig partnership
  • Duidelijke communicatie en korte lijnen
  • Advies op maat
  • Scherp tarief

Vind snel een teamleider servicedesk

Wat doet een teamleider servicedesk precies?

Als eerste aanspreekpunt voor klanten, heeft de servicedesk een grote impact op klantervaringen en hoe jouw organisatie door de ogen van klanten gezien wordt. Het is belangrijk dat de afdeling customer support effectief en efficiënt ingericht is en streeft naar continue verbetering.

Een servicedesk vervult voor organisaties namelijk een belangrijke rol. Het is het aanspreekpunt voor de klanten die een vraag, klacht of een probleem hebben. In deze rol is de servicedesk verantwoordelijk voor het effectief managen van de verwachtingen van de klant, het bepalen van de organisatorische standaard voor klantbetrokkenheid, het dienen als communicatiekanaal tussen klanten en de rest van de organisatie en – waar mogelijk – het bieden van een eerste-contactoplossing voor klanten.

Een kwalitatieve en professionele servicedesk of helpdesk is consistent, toegewijd aan kwaliteit en regelmatige kwaliteitsverbeteringen en wordt als een belangrijk onderdeel van de gehele organisatie gezien.

Daarom is het aanstellen van een goede teamleider servicedesk een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat de servicedesk aan de interne en externe verwachtingen voldoet en deze overtreft.

Taken en verantwoordelijkheden

Kies je voor SkyWalker om een teamleider servicedesk of teamleider helpdesk te vinden, dan ben je verzekerd van de beste professional uit het customer service vakgebied. Al onze servicedesk teamleiders weten dat hun werkzaamheden onder andere bestaan uit de volgende taken:

  • Specifieke aanwijzingen geven aan de customer support medewerkers zodat zij aan de gewenste klantbehoeften voldoen
  • Werkprocessen creëren en beheren die de productiviteit verhogen, communicatie verbeteren en het dienstverleningsniveau borgen
  • Ondersteuning bieden aan klanten die een vraag hebben die buiten de kennis van de klantenservicemedewerkers liggen
  • Maatregelen treffen om escalatie te voorkomen als klanten het niet eens zijn met de geboden oplossing
  • Trainingen organiseren voor de klantenservice medewerkers, zodat zij up-to-date blijven over de (producten van) de organisatie en hoe zij een nog betere kwaliteit aan klanten kunnen leveren
  • Rapportages bijhouden van alle oproepen, responstijd en klanttevredenheid op de service- of helpdesk en deze op verzoek aan het management van de organisatie kunnen presenteren
  • Een goede werkrelatie creëren tussen het hele servicedeskteam, wat ook weer de algehele prestaties verbetert
  • Strategieën ontwikkelen om problemen aan te pakken en een back-upplan klaarleggen als een bepaalde strategie mogelijk niet effectief is
  • Het uitvoeren en delen van resultaten van service- en operationele prestatiebeoordelingen
  • De servicedesk promoten bij het senior management en ervoor zorgen dat deze op de juiste manier wordt gezien als een van de kernafdelingen van de organisatie
  • Bewust zijn van en het beheren van de kosten van het runnen van de servicedesk

Neem contact op

Teamleider servicedesk met de juiste functie-eisen vind je bij SkyWalker

Uit de database van meer dan 7.500 customer service professionals vinden wij altijd een teamleider servicedesk, helpdesk teamleider of teamleider customer support met de juiste vaardigheden en uiteraard de benodigde papieren. Voordat wij een service desk teamleider aandragen, kijken wij zorgvuldig naar de benodigde functie-eisen zoals:

Opleiding

Voor de meeste functies als teamleider servicedesk is minimaal een bachelordiploma vereist. Het kan zijn dat jij als organisatie de voorkeur geeft aan kandidaten met een masterdiploma in bijvoorbeeld informatietechnologie, bedrijfskunde of een ander gerelateerd vakgebied. Ook dit is voor ons geen probleem, door middel van onze moderne systemen gebaseerd op Kunstmatige Intelligentie, vinden wij altijd een customer service professional met de opleiding die jij zoekt.

Training en ervaring

Eis jij van een teamleider servicedesk dat hij ten minste vijf jaar ervaring heeft of zelfs tien jaar in een ondersteuningsfunctie? Ook dit is geen probleem.

Bovendien geven wij verschillende trainingen, zodat de professional altijd up-to-date is van het vakgebied waar jouw organisatie in werkzaam is.

Certificeringen en licenties

Onze professionals beschikken over diverse certificeringen en licenties zoals COPC of ECCS waarmee zij hun vaardigheden aan kunnen tonen als servicedesk teamleider.

De vaardigheden van een helpdesk- of servicedesk teamleider

Om een succesvolle teamleider servicedesk of helpdesk te zijn, zijn er verschillende vaardigheden nodig. Wij selecteren al onze professionals op deze vaardigheden, zodat jij altijd snel een kwalitatieve teamleider voor jouw afdeling customer support in huis hebt.

Communicatieve vaardigheden

Communicatie is een essentiële vaardigheid voor een teamleider servicedesk. De teamleider moet communiceren met het team, de klanten en het management. Deze vaardigheden kan de teamleider helpdesk gebruiken om het team te trainen, vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Ook kan hij of zij daarmee een positieve werkomgeving creëren waar iedereen zich gewaardeerd en gehoord voelt.

Probleemoplossend vermogen

De probleemoplossende vaardigheden van onze teamleiders stellen hen in staat om oplossingen te bieden aan specifieke uitdagingen. De teamleider is verantwoordelijk voor het oplossen van klantproblemen. Zijn of haar vermogen om de oorzaak van een probleem te identificeren en een probleem voor te stellen, kan de servicedesk of helpdesk helpen om aan de verwachtingen van de klant te voldoen.

Organisatorische vaardigheden

Een teamleider servicedesk is verantwoordelijk voor het toewijzen van taken aan servicedesk medewerkers, het bijhouden van een planning en het noteren van de responstijden. Een customer service professional van SkyWalker beschikt altijd over sterke organisatorische vaardigheden die al deze gegevens efficiënt kan inrichten en bijhouden.

Leidinggevende vaardigheden

De leidinggevende vaardigheden van een teamleader helpdesk helpen om de klantenservice medewerkers te motiveren en hen te helpen om hun talenten te ontwikkelen. Daarnaast gebruikt een teamleider zijn of haar leidinggevende capaciteiten om het team efficiënt te laten samenwerken en om problemen van klanten op te lossen.

Teamleider servicedesk-, helpdesk-, of customer support: een salarisindicatie

Hoeveel verdient een teamleider servicedesk die je inhuurt via SkyWalker eigenlijk? Een doorgewinterde teamleider met meer dan vijf jaar ervaring verdient natuurlijk meer dan iemand die net zijn of haar studie heeft afgerond. Maar waar kun je de salarissen op baseren? Onder andere deze factoren spelen mee bij het bepalen van het salaris van een servicedesk of helpdesk teamleader:

De vorige functie

Hoeveel verdiende de teamleider in de vorige functie? En had diegene daar dezelfde functie? Dan kunnen wij hier gezamenlijk eenvoudig het salaris op baseren.

Verantwoordelijkheden

Moet jouw nieuwe teamleider servicedesk een heel team draaiende houden en is hij of zij de eindverantwoordelijke? Dan heeft deze professional recht op meer salaris dan wanneer de verantwoordelijkheden iets lichter van aard zijn.

Ervaring en vakbekwaamheid

Heeft de customer service professional die wij aan jouw organisatie willen matchen veel werkervaring? Dan heeft diegene al veel skills opgedaan waarmee hij of zij de werkzaamheden sneller op kan pakken. Daarbij weet de teamleider wat er speelt in het vakgebied.

Afgeronde opleiding & werk- en denkniveau

Iemand die HBO heeft gedaan verdient iets meer dan iemand die MBO+ heeft afgerond.

Vind nu jouw servicedesk teamleider bij SkyWalker

Op zoek naar een geschikte teamleider servicedesk? Neem dan contact op met SkyWalker. Wij helpen jou snel en efficiënt. Wij zijn specialist in de bemiddeling van teamleiders in customer service en customer experience en beschikken over vakinhoudelijke kennis en ervaring.

Wij rusten pas als jij de perfecte teamleider voor jouw customer support afdeling of servicedesk hebt gevonden. Hiervoor maken wij gebruik van specifieke wervingskanalen en een unieke werkwijze.

Neem contact met ons op