Teamleider customer care vacature vervullen

Teamleider customer care vacature vervullen

SkyWalker helpt

Binnen je eigen organisatie heb je ongetwijfeld al een vijver vol getalenteerde medewerkers. Toch kan het gebeuren dat je niet de juiste high potential in huis hebt voor een specifieke functie zoals een teamleider customer care. In dat geval is het slim om te kiezen voor SkyWalker.

Customer care beschrijft op welke wijze consumenten worden behandeld als ze interactie hebben met jouw organisatie. Hieronder vallen alle ervaringen met de organisatie voor, tijdens en na een aankoop. Customer care is een belangrijk aspect van customer service, omdat het de emotionele band met jouw organisatie bevordert.

SkyWalker is gespecialiseerd in het customer care vakgebied en onze recruiters kennen de branche als geen ander. In een exclusieve opdracht krijg je altijd onze aandacht en expertise tegen een scherp tarief.

Wij vinden snel de juiste teamleider customer care. Jij kunt je focussen op de andere belangrijke aspecten van jouw organisatie en ondertussen krijg je de juiste kandidaten aangeleverd door de SkyWalker recruiters.

Neem direct contact op met SkyWalker

Customer care teamleider: zet SkyWalker in voor een snel en professioneel resultaat

De vraag is: waar kan je die goede teamleider customer care inhuren en hoe houd je deze binnen? De meeste ervaren teamleiders zitten al op een plek waar ze het naar hun zin hebben. Of ze weten niet dat jij op ze zit te wachten. Betrek daarom SkyWalker bij je zoektocht.

Al sinds 2007 zijn wij dé specialist in interim management, werving & selectie, executive search, detachering en recruitment voor customer service. Wij kijken niet alleen naar de vacature, maar ook naar de oplossing die het beste bij jouw organisatie past. Op die manier selecteren wij de beste kandidaten die precies zijn wat je nodig hebt binnen de customer care.

Ben je op zoek naar een tijdelijke teamleider, of wil je diegene misschien detacheren? En zoek je een fulltime of parttime teammanager customer care? Maak je zoekvraag zo concreet mogelijk, zodat wij een goede match kunnen maken. We denken graag met je mee.

Daarom SkyWalker:

  • Ruime ervaring in het customer service vakgebied
  • Vakinhoudelijke kennis
  • Uitgebreid netwerk
  • Grote database
  • Specifieke wervingskanalen
  • Snel een teamleider customer care gevonden
  • Geen extra administratieve rompslomp (tijdsbesparend)

Vind een teamleider customer care

Wat houdt customer care in?

Customer care betekent: klanten met respect en vriendelijkheid behandelen en een emotionele band met hen opbouwen. Daarbij is customer care iets dat niet alleen door een klantenservice medewerker moet kunnen worden afgehandeld, maar juist diep verankerd in de kernwaarden en cultuur van een organisatie zou moeten zijn.

Customer care is meer dan alleen het leveren van de diensten die consumenten van de organisatie verwachten of het bieden van de juiste (technische) ondersteuning. Het gaat over het voldoen aan hun emotionele behoeften, het creëren van een positieve beleving en het bevorderen van relaties. Om dit te doen, moet je consumenten behandelen zoals zij graag wensen. Je luistert naar de behoeften van elk individu en vindt voor elke situatie de beste oplossing.

Customer care, customer service en customer experience: de verschillen

Customer care, customer service en customer experience worden soms door elkaar gebruikt. Ze hebben uiteindelijk allemaal hetzelfde doel: meer tevredenheid van de consument. Maar er zijn wel enkele belangrijke verschillen te onderscheiden.

Customer care

In het kort is customer care hoe goed klanten worden geholpen in de interactie met het merk. Waar het bij customer service meer gaat over het advies of de hulp die klantenservice medewerkers aan de consument geven, bij customer care gaat het vooral om de emotionele band met de consumenten. In de meeste gevallen gaat customer care dus een stap verder dan customer service.

Customer service

Customer service is de ondersteuning die een klantenservice medewerker aan de consument biedt. Zowel voor als na de aankoop en tijdens het gebruik van de producten of diensten. Dit kan onder andere via social media-kanalen, e-mail of een webchat. Het doel is om ervoor te zorgen dat de consument een goede koopervaring heeft.

Customer experience

De totale som van álle touch points in de customer journey van de consument in contact met een organisatie, is de customer experience. Van de eerste keer zoeken naar een product of dienst en de aankoop, tot het daadwerkelijk gebruik en de nazorg. Vanuit deze complete klantreis krijgt de consument een volledige indruk van jouw organisatie dat resulteert in klantloyaliteit.

De taken van een teamleider customer care

Het takenpakket van een teamleider klantenservice is dynamisch en veelzijdig. De taken kunnen onder andere bestaan uit:

  • Verantwoordelijk voor een goed verloop van de dag: aanwezigheid, ziekte en absentie bijhouden, dagelijkse doelen stellen en het motiveren van het team om deze te halen
  • De vraagbaak en het aanspreekpunt zijn voor de klantenservice medewerkers om dagelijkse problemen op te lossen
  • Constant de kwaliteit van het werk van het klantenserviceteam in de gaten houden: worden de juiste processen gevolgd? Klopt dit antwoord met de tone of voice?
  • Kwaliteit in kaart brengen en zorgen voor een optimale structuur waarbinnen het huidige customer service team zich kan ontwikkelen en verbeteren
  • In wekelijkse besprekingen rapporteren hoe het klantenserviceteam presteert op de belangrijkste KPI’s
  • Actief input leveren ter verbetering van processen

Een supervisor die SkyWalker voor je werft, heeft een ruime ervaring met deze taken. Kan de teamleader het team goed motiveren, dan voeren de klantenservice medewerkers hun taken met plezier en op de juiste manier uit, wat leidt tot een betere customer care.

Vind snel en eenvoudig de beste teamleider customer care

Deze skills heeft een customer care teamleider nodig

Wil je de customer care van jouw klantenservice blijven verbeteren en ben je op zoek naar een teamleider? Dan helpen de recruiters van SkyWalker je graag. De teammanagers die wij aandragen, selecteren wij op hun ruime ervaring maar ook op welke skills en vaardigheden zij bezitten, zoals:

  • Positiviteit uitstralen
  • Transparantie in werkzaamheden
  • Emoties kunnen beheersen
  • Helder communiceren
  • Organisatorisch alles op orde hebben
  • Het vermogen om goed te kunnen luisteren
  • Probleemoplossingsgericht te werk gaan
  • Kunnen delegeren
  • Besluitvaardig zijn

Wat verdient een customer care teamleider?

Op fulltime basis kun je uitgaan van een brutosalaris tussen de € 2850 en € 5000 per maand. Maar het exacte salaris hangt af van verschillende factoren zoals:

  • Vakbekwaamheid: houdt de teamleider zijn of haar kennis up-to-date?
  • Ervaring: hoeveel jaar ervaring?
  • Afgeronde opleiding & werk- en denkniveau: is het opleidingsniveau Mbo+ of hbo?
  • Type contactcenter: de lonen in een facilitair callcenter liggen doorgaans lager dan in een inhouse callcenter
  • Verantwoordelijkheden: wat is het takenpakket en wat zijn de verantwoordelijkheden?
  • Demografie: salarissen in de provincie liggen doorgaans lager dan in de randstad
  • Toeslagen: gelden er toeslagen voor bepaalde diensten en/of feestdagen?

Een uitgebreide uitleg over de salarisindicatie van een teamleider customer care of customer service en hoe je de beste teamleider voor je klantenservice vindt, lees je in de whitepaper “Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?”

Vraag jouw gratis whitepaper aan

Al vele opdrachtgevers gingen je voor

Geïnteresseerd in wat SkyWalker jou te bieden heeft? Lees dan ook zeker eens onze referenties. Wij hebben een aantal van onze opdrachtgevers gevraagd hoe zij onze service hebben ervaren.

Het is knap hoe ze tot een profielschets komen van de perfecte kandidaat en vervolgens de juiste professionals introduceren” – CARMEN Automotive BDC

Kwalitatief netwerk, kritische vragen en scherp advies” – Flinders

SkyWalker heeft een goede database, de juiste wervingskanalen en doet een goede voorselectie” – Tele2

Customer care teamlead vinden met behulp van SkyWalker

Staat er bij jouw organisatie een (tijdelijke) vacature open voor een teamlead customer service, maar heb je zelf niet de tijd om te werven en te selecteren?

Dan selecteren wij dankzij onze eigen unieke werving- en selectiemethode de juiste kandiaad voor jouw openstaande functie. Wij beschikken over een database van meer dan 7.500 customer service professionals. Wij vinden altijd iemand die de customer care van jouw organisatie naar een hoger niveau kan tillen.

Daarom SkyWalker:

  • Inhoudelijke vakkennis
  • Heldere communicatie
  • Uitgebreid netwerk
  • Kritisch en meedenkend
  • Advies op maat
  • Korte lijnen

Neem contact met ons op