Teamleader
customer care

Van medewerker naar teamleader Customer Care

Voor een medewerker Customer Care is de stap naar teamleader dé manier om zich verder te ontwikkelen binnen de organisatie. De kwaliteiten en competenties van een medewerker zijn ook waardevol in een rol als teamleider. Wij zijn SkyWalker, sinds 2007 dé specialist in recruitment, executive search en interim management voor customer service. Wij weten hoe belangrijk het is om de juiste mensen op de juiste plek te zetten in je callcenter.

Medewerker Customer Care:
een bron van kennis en informatie

De medewerker Customer Care heeft via telefoon, e-mail of chat dagelijks contact met de klant. Dat maakt hem een belangrijke spil in het contact center, omdat hij veel waardevolle kennis en informatie in huis heeft. Een goede teamleader pikt de beste medewerkers eruit, zodat hun kennis optimaal benut kan worden. Bijvoorbeeld door ze in te zetten als teamcoach of vraagbaak.

Van medewerker
naar teamleader Customer Care

Waar de ene medewerker het prima vindt in het callcenter, wil de andere graag verder groeien. Een doorgroei naar de functie van teamleader is dan een mooie stap. Begeleid deze ambitieuze medewerkers op de juiste wijze, zodat je alles uit hun potentieel haalt.

Heb je geen potentiële nieuwe teamleaders binnen je afdeling? Dan kan je op zoek naar externe teamleiders. Hoe? Dat lees je in het gratis whitepaper ‘Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice’

Het verschil tussen een junior en senior teamleader

Binnen Customer Care is het belangrijk dat je een goede balans hebt tussen junior en senior teamleaders. De senior teamleaders zijn vaak gespecialiseerd en deskundig op analytisch vlak. Junior teamleaders staan dichter bij de medewerkers aan de telefoon en hebben de meeste kennis nog vers in hun geheugen Zij kunnen dus perfect ingezet worden om medewerkers te coachen on the job. Tegelijkertijd leren zij van senior teamleaders hoe ze hun leiderschapsvaardigheden ontwikkelen.

Waar vind je goede teamleaders voor Customer Care?

Binnen je eigen organisatie heb je al een vijver vol getalenteerde medewerkers, zeker als het wel goed zit met het leiderschap binnen je klantenservice. Toch kan het gebeuren dat je niet de juiste teamleaders in huis hebt voor een specifieke functie. Zo kan een project of lancering vragen om een interim teamleader of heb je een teamleider nodig met jarenlange ervaring in verschillende KCC’s. In dat geval is het slim om te kiezen voor SkyWalker.

Wij zijn gespecialiseerd in Customer Care en onze recruiters kennen de branche als geen ander. In een exclusieve opdracht krijg je onze aandacht en expertise voor een scherp tarief. We vinden snel de juiste teamleader voor jouw organisatie. Zo kun jij ondertussen verder met de dagelijkse operatie en krijg je de juiste kandidaten aangeleverd door de recruiters.