Taken en verantwoordelijkheden van een teamleider KCC
Ben je op zoek naar een teamleider KCC, bijvoorbeeld voor het Klant Contact Centrum van de gemeente, provincie, Zelfstandige bestuursorganen (zbo’s) of Rijksdienst? Dan weet je ongetwijfeld dat er veel taken liggen voor deze professional. Taken voor een KCC teamleider kunnen bijvoorbeeld zijn:
- Leidinggeven aan een team van KCC-medewerkers
- De medewerkers in staat stellen hun vak uit te oefenen en daarmee een belangrijke facilitator voor de organisatie te zijn
- Vertalen van de visie op dienstverlening naar de werkvloer
- Kanaalstrategie implementeren
- Nauwe samenwerking met andere afdelingen in de organisatie onderhouden
- Realiseren van inhoudelijke doelstellingen van het Klant Contact Centrum
- Actieve bijdrage leveren aan de doorontwikkeling van de organisatie
- Medewerkers KCC coachen en ondersteunen
Wellicht heb jij nog meer of andere taken of doelen voor jullie teamleider KCC in gedachten. Dat is geen probleem voor SkyWalker. Doordat wij gebruik maken van van slimme technieken gebaseerd op Artificial Intelligence, kunnen wij jouw wensen eenvoudig koppelen aan een geschikte professional die ervaring heeft met deze taken.
Teamleider KCC met de juiste skills
Door onze ruime ervaring en grote kennis in het vakgebied, weten wij als geen ander over welke skills een teamleider KCC moet beschikken. Zo letten wij op het volgende bij het selecteren van de juiste teamleider:
Coachingsvaardigheden
Een teamleider KCC gebruikt zijn of haar coachingsvaardigheden als er een probleem ontstaat die als ontwikkelpunt beschouwd kan worden. De teamleider deelt inzichten op het juiste moment en de medewerkers van het Klant Contact Centrum doen op die manier waardevolle ervaringen op.
Duidelijke visie en strategie
De teamleider KCC die wij voor jouw organisatie selecteren, weet uiteraard wat het uiteindelijke doel is dat er bij de KCC behaald moet worden. Hierbij is het belangrijk dat niet alleen de teamleider weet welke doelstellingen er zijn opgesteld, maar dat ook het hele Klant Contact Centrum hiervan op de hoogte is.
Vertrouwensband
Daarnaast moeten KCC teamleiders prioriteiten kunnen stellen en een vertrouwensband opbouwen met alle personeelsleden van het KCC. Hierbij is een goede communicatie essentieel. De teamleider geeft aandacht aan het welzijn van de medewerkers en het succes van de uitgevoerde activiteiten.
De juiste keuzes maken
Een leidinggevende van het Klant Contact Centrum moet goed teams kunnen aansturen. De professional zal daarom af en toe lastige beslissingen moeten nemen die de KCC-medewerkers niet willen of hoeven te maken.
Communicatie
Een luisterend oor is van groot belang om als teamleider KCC zowel vertrouwen te creëren als de productiviteit te bevorderen. Door een heldere communicatie en informatie te delen, wordt er verbondenheid in het KCC gecreëerd. Doordat iedereen met een goed gevoel de werkzaamheden oppakt, zullen deze als vanzelf beter uitgevoerd worden.
Productief en resultaatgericht
De teamleider KCC die wij selecteren voor jouw Klant Contact Centrum, hebben de vaardigheid dat zij medewerkers kunnen stimuleren om zo productief mogelijk te zijn. Door middel van hun emotionele intelligentie en sociale vaardigheden, motiveren zij de werknemers.
Samenwerken met gehele organisatie
Het is van groot belang dat de teamleider goed kan samenwerken met zowel het team dat aangestuurd wordt als de leidinggevenden waaraan hij of zij moet rapporteren. Vanuit die sleutelpositie ziet een teamleider KCC het grotere plaatje van de werkzaamheden.
Vind een geschikte teamleider KCC