Interim teamleiders, wanneer zet je ze in?
In jouw organisatie is het waarschijnlijk nooit saai. Er is continu beweging en hoewel je de zaken goed geregeld hebt, kom je ook weleens voor uitdagingen te staan. Denk aan onverwachte uitval van teamleiders of managers. In zo’n situatie kan een interim teamleider een goede oplossing zijn.
Wat is een interim teamleider?
Een interim teamleider vult de ruimte die ontstaat binnen het middle management van je callcenter. Die ruimte kan verschillende oorzaken hebben zoals:
- Zwangerschapsverlof van een vaste teamleider
- Een openstaande vacature die niet op korte termijn vervuld wordt
- Langdurig verzuim van een vaste teamleider
- Een productlancering of piekperiode waarvoor je meer mankracht nodig heb
Interim teamleiders weten niet beter dan dat ze snel moeten schakelen binnen een nieuwe opdracht. Ze zijn gewend om zich in korte tijd aan te passen en mee te draaien in de operatie. Van telemarketing tot logistiek en van e-commerce tot overheid: een interim teamleider is overal op zijn plek.
Download het gratis whitepaper: Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?