Interim recruitment

Interim recruitment

Ideaal voor werving van customer service teamleiders

Ervaar je veel drukte op jouw customer service en ben je op zoek naar nieuwe customer service professionals? De werving kan dan een extra tijdrovende klus zijn. Zowel voor jou als manager als voor jouw recruitmentteam.

De inzet van interim recruitment met specifieke ervaring in customer service, biedt dan uitkomst.

Schakel daarom SkyWalker in als interim recruiter. Wij leveren interim recruitment professionals met ervaring in het vakgebied customer service. Deze expertise huur je in voor een bepaalde periode, om de werving van professionals zoals teamleiders voor jouw klantenservice naar een hoger niveau te tillen. Een recruiter op interimbasis neemt een deel van de werklast over, zodat jij je kunt focussen op de andere aspecten van het runnen van de customer service.

Meer weten over interim recruitment? Maak een afspraak

Interim recruitment via SkyWalker

Interim recruitment met specialisatie in het vakgebied klantenservice, is zo gevonden via SkyWalker. Doordat wij beschikken over ons eigen netwerk met meer dan 7.500 customer service professionals, vinden wij eenvoudig en snel een interim recruiter met expertise op het gebied van klantenservice.

Bovendien weten wij als geen ander waar wij customer service professionals kunnen werven. Door onze specifieke wervingskanalen zoals ons eigen online vakblad Klantcontact.nl, partnerships met vakbladen, een uitgebreide database, een goed netwerk, toegang tot besloten LinkedIn-groepen en de meest moderne recruitmenttechnologie gebaseerd op Artifical Intelligence, vinden wij altijd een interim recruiter die het beste past bij jouw klantenservice.

Welk resultaat kun je verwachten?

Nadat onze recruiter de interimopdracht heeft afgerond, zal hij of zij jouw customer service verlaten met nieuwe en verbeterde wervings- en selectieprocedures, een hoger aanwervingspercentage en, indien gewenst, een trainingshandleiding voor junior recruiters.

Daarom interim recruitment door SkyWalker

SkyWalker is dé specialist als je op zoek bent naar externe wervingskracht voor jouw customer service. Kies je voor interim recruitment via ons, dan profiteer je van vele voordelen:

  • Specialisatie in de werving en preselectie van customer service professionals
  • Een netwerk vol gekwalificeerde klantenserviceprofessionals, opgebouwd sinds 2007
  • Vakinhoudelijke kennis en ervaring
  • Specifieke wervingskanalen voor snelle en effectieve bemiddeling
  • De interimmers brengen de specifieke systemen, databases en wervingskanalen van SkyWalker mee om de beste professionals op het gebied van klantenservice te werven

Vind de beste recruiter van teamleiders op interimbasis

Het belang van een goed recruitmentproces

Met de tegenwoordige schaarste op de arbeidsmarkt, is een goed ingericht recruitmentproces onmisbaar als je op zoek bent naar klantenserviceprofessionals. Om de professionals aan je te binden, dien je je als werkgever te onderscheiden. Een goed recruitmentproces draagt hier zeker aan bij.

Elke stap verdient aandacht en biedt de mogelijkheid om de “customer experience” positief te beïnvloeden. Onze gespecialiseerde interim recruitmentteam is een van de eerste contactpunten van de potentiële klantenserviceprofessional en draagt voor een groot deel bij aan het positieve gevoel dat de kandidaat krijgt bij jouw customer service.

Vaak wordt er in een werving- en selectieproces (te) lang gedaan over een terugkoppeling naar de potentiële customer service professionals. De betrokkenheid en het enthousiasme kan dan afnemen en de kandidaat gaat sneller in op aanbiedingen van andere werkgevers. Hier valt veel winst mee te behalen. Dankzij hun vele ervaring en liefde voor het vak, beschouwen onze interim recruiters de kandidaat altijd als klant. En een klant laat je ook niet dagen wachten.

Ook besteden onze interim recruiters veel aandacht aan het onboarden van een nieuwe werknemer. Vooral tijdens een hoge werkdruk wil je dat de klantenserviceprofessional snel aan het werk kan gaan en beschikt over de juiste kennis. Wij verwerken tijdens het recruitmentproces altijd een stuk onboarding. Zo is de nieuwe customer service professional meteen up en running om jouw klantenservice te versterken.

Wanneer interim recruitment overwegen?

Er zijn een aantal redenen waarom interim recruitment nuttig kan zijn voor jouw customer service. Ervaar je bijvoorbeeld het volgende?

  • Je hebt tijdelijk een verhoogde werkdruk en geen budget om een fulltime recruiter langdurig in dienst te nemen
  • Jouw customer service heeft dringend extra mankracht nodig, eigenlijk gisteren al
  • Het interne recruitmentteam is nodig om zich op andere prioriteiten te concentreren. Maar de werving van klantenserviceprofessionals moet wel doorgaan
  • Jouw customer service heeft frisse ideeën en een nieuw netwerk nodig om nieuw talent aan te trekken

Het inhuren van recruitment op interimbasis is dan een goede oplossing. De interimmers die je bij ons inhuurt, zijn gespecialiseerd in customer service en maken gebruik van ons netwerk van meer dan 7.500 klantenserviceprofessionals. Bovendien weten ze hoe ze moeten omgaan met verschillende recruitmenttechnologieën en de beste wervingskanalen.

Voordelen van interim recruitment

Om een customer service te laten groeien en succesvol te laten worden, is er een team voor nodig die zich hier op focust. Het is echter niet alleen tijdrovend, maar ook kostbaar om ervoor te zorgen dat de juiste mensen in dienst worden genomen. En dat is precies waar een gespecialiseerde interim recruiter van onschatbare waarde kan zijn.

De werkdruk wordt verlaagd

De rol van HR-medewerkers is de laatste jaren drastisch veranderd, waarbij er meer taken zijn toegevoegd aan een steeds toenemende werklast. Dit kan leiden tot een verhoogd stressniveau, verminderde efficiëntie en (menselijke) fouten. Een interim recruitmentteam kan tijdelijk helpen om deze werklast van het HR-team van jouw customer service te verlichten.

Recruiters weten waar ze op moeten letten

Een ander voordeel van interim recruitment is dat de recruiter precies weet waar hij of zij op moet letten bij potentiële kandidaten. Kies je voor interim professionals van SkyWalker, dan beschik je over een jarenlange ervaring in customer service. Dit betekent dat zij jou kunnen helpen het talent te vinden dat het beste past bij jouw klantenservice.

Het wervingsproces wordt verbeterd

De interim recruiters weten precies hoe het ideale recruitmentproces eruitziet. Zij kunnen het huidige wervings- en selectieproces beoordelen en verbeteringen aanbrengen. Ze helpen je dus eigenlijk niet tijdelijk, maar leveren ook voordelen op de lange termijn op. Hoe gestroomlijnder het werving- en selectieproces is, hoe effectiever en voordeliger het zal zijn.

Assistentie bij tijdelijk verhoogde werkdruk

Als er een lid van het HR-team om wat voor reden dan ook plotseling uitvalt, kun je tijdelijk een hoge werkdruk ervaren. Wellicht wil je geen andere full- of parttime recruiter op de loonlijst zetten, maar ook geen extra taken aan de huidige recruiters geven. Interim recruitment kan dus cruciaal zijn voor het omgaan met een tijdelijk verhoogde werkdruk op jouw customer service.

Recruitment inhuren bij SkyWalker

Interim recruitment is van grote waarde als jij snel en tijdelijk op zoek bent naar nieuwe customer service professionals, maar niet de tijd en kennis hebt om dit zelf te doen.

Geïnteresseerd in de mogelijkheden voor interim recruitment via SkyWalker? Neem dan snel contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.

Neem contact met ons op