Het belang van een goed recruitmentproces
Met de tegenwoordige schaarste op de arbeidsmarkt, is een goed ingericht recruitmentproces onmisbaar als je op zoek bent naar klantenserviceprofessionals. Om de professionals aan je te binden, dien je je als werkgever te onderscheiden. Een goed recruitmentproces draagt hier zeker aan bij.
Elke stap verdient aandacht en biedt de mogelijkheid om de “customer experience” positief te beïnvloeden. Onze gespecialiseerde interim recruitmentteam is een van de eerste contactpunten van de potentiële klantenserviceprofessional en draagt voor een groot deel bij aan het positieve gevoel dat de kandidaat krijgt bij jouw customer service.
Vaak wordt er in een werving- en selectieproces (te) lang gedaan over een terugkoppeling naar de potentiële customer service professionals. De betrokkenheid en het enthousiasme kan dan afnemen en de kandidaat gaat sneller in op aanbiedingen van andere werkgevers. Hier valt veel winst mee te behalen. Dankzij hun vele ervaring en liefde voor het vak, beschouwen onze interim recruiters de kandidaat altijd als klant. En een klant laat je ook niet dagen wachten.
Ook besteden onze interim recruiters veel aandacht aan het onboarden van een nieuwe werknemer. Vooral tijdens een hoge werkdruk wil je dat de klantenserviceprofessional snel aan het werk kan gaan en beschikt over de juiste kennis. Wij verwerken tijdens het recruitmentproces altijd een stuk onboarding. Zo is de nieuwe customer service professional meteen up en running om jouw klantenservice te versterken.
Wanneer interim recruitment overwegen?
Er zijn een aantal redenen waarom interim recruitment nuttig kan zijn voor jouw customer service. Ervaar je bijvoorbeeld het volgende?
- Je hebt tijdelijk een verhoogde werkdruk en geen budget om een fulltime recruiter langdurig in dienst te nemen
- Jouw customer service heeft dringend extra mankracht nodig, eigenlijk gisteren al
- Het interne recruitmentteam is nodig om zich op andere prioriteiten te concentreren. Maar de werving van klantenserviceprofessionals moet wel doorgaan
- Jouw customer service heeft frisse ideeën en een nieuw netwerk nodig om nieuw talent aan te trekken
Het inhuren van recruitment op interimbasis is dan een goede oplossing. De interimmers die je bij ons inhuurt, zijn gespecialiseerd in customer service en maken gebruik van ons netwerk van meer dan 7.500 klantenserviceprofessionals. Bovendien weten ze hoe ze moeten omgaan met verschillende recruitmenttechnologieën en de beste wervingskanalen.