Actuele vacatures

Actuele vacatures

Actuele vacatures

Geldermalsen

Teamleider KCC bij Avri, tijdelijk 12-16 uur per week

Bekijk vacature
Lees meer over Vacature Teamleider KCC bij Avri, tijdelijk 12-16 uur per week
Nederland

Open sollicitatie Teamleider Klantenservice

Bekijk vacature
Lees meer over Vacature Open sollicitatie Teamleider Klantenservice

Teamleider vacature in customer service

Wist je dat er in Nederland op het moment veel vraag is naar teamleiders in customer service? Als teamleider customer service geef je leiding aan een team van klantenservice medewerkers, houd je de processen in de gaten en laat je het team zo efficiënt mogelijk werken.

Zoek je een teamleider vacature, dan zit je goed bij SkyWalker. Al meer dan 15 jaar bieden wij de meest actuele vacatures op het gebied van interim management, executive search en recruitment in customer service. Bekijk snel wat wij je te bieden hebben.

Teamleider vacature bij SkyWalker

Een teamleider vacature in customer service is zo gevonden. SkyWalker heeft namelijk met regelmaat teamleider vacatures beschikbaar. Soms is de functietitel iets anders ingestoken, bijvoorbeeld als “teamlead”, “teammanager”, “supervisor”, “teamcoach” of “teamcoördinator”. Kijk voor de verscheidenheid aan verschillende functiebenamingen eens bij de vervulde vacatures.

De recruiters van SkyWalker zijn gespecialiseerd in het customer service vakgebied en kunnen als geen ander inschatten wat werkgevers precies zoeken. Zo maken wij de ideale match voor jou als kandidaat. Natuurlijk mag je altijd contact met ons opnemen. Wij vertellen je graag meer over de organisatie die een teamleider vacature open heeft staan.

Daarom solliciteren via SkyWalker

Waarom zou je solliciteren op een teamleider vacature bij SkyWalker? Omdat wij al meer dan 15 jaar ervaring hebben in het customer service vakgebied en dan veelal met teamleiders. Dankzij deze ervaring helpen wij jou snel aan een nieuwe functie.

Wij gaan met jou het gesprek aan en komen er zo achter waar jij een kei in bent en in wat voor soort organisatie jij het beste past. Het kan ook zijn dat de opdrachtgever een teamleider op interim basis zoekt of jou graag wil detacheren.

Staat er een teamleider vacature open en vinden wij jou geschikt, dan doen we een interview. Daarna stellen wij je aan de werkgever voor.

SkyWalker in het kort:

  • Meer dan 15 jaar ervaring in het customer service vakgebied
  • Gespecialiseerde recruiters die de juiste match voor jou kunnen maken
  • Groot netwerk van werkgevers
  • Persoonlijke aandacht
  • Moderne recruitmenttechnologie
  • Altijd de meest actuele vacatures beschikbaar
  • Zowel interim, detachering als vaste dienst

Eerst meer informatie? Neem contact op

Teamleider vacature customer service: wat houdt het in?

Wordt er in een vacature gesproken over een positie als teamleider customer service of teamleider klantenservice, dan geef je in die functie leiding aan de klantenservice medewerkers en houd je de dagelijkse operatie draaiende.

Een klantenservice is verantwoordelijk voor het ontzorgen van de klant door middel van problemen oplossen en proactief reageren op klantvragen. Daarnaast heeft de afdeling customer service een uitgebreide kennis van processen van de klant, waardoor dit het schakelpunt is tussen de business en de klant.

Meestal staat in een teamleider vacature dat je verantwoordelijk bent voor het garanderen van de kwaliteit en het uitvoeren van de processen van de klantenservice medewerkers, door onder andere on-the-job coaching. Daarnaast zorg je bijvoorbeeld voor verbetering van de processen op de klantenservice en bewaak je de kwaliteit, bijvoorbeeld door middel van quality monitoring.

Taken en verantwoordelijkheden van teamleiders in customer service

Zie je een interessante teamleider vacature, dan staat hier hoogstwaarschijnlijk in dat je verantwoordelijk zal zijn voor de dagelijkse aansturing en coaching van het klantenserviceteam. Samen zorgen jullie dan voor een kwalitatieve serviceverlening, die voldoet aan de gestelde eisen.

Je geeft leiding aan een team met een span-of-control van 15 – 40 medewerkers. Andere werkzaamheden waar jij verantwoordelijk voor bent, kunnen onder andere zijn:

  • Het fungeren als eerste aanspreekpunt voor andere afdelingen binnen de organisatie
  • Het deelnemen aan operationele overleggen met andere afdelingen binnen de organisatie
  • Het zorgen voor de (projectmatige) optimalisatie en verdere professionalisering van de afdeling (digitalisering, automatisering)
  • Het monitoren van klantprocessen conform de gestelde afspraken en KPI’s
  • Het verzamelen en structureren van gegevens in diverse dashboards (prestaties, trends, bijzonderheden) en deze rapporteren
  • Het zorgen voor passende oplossingen of aanbieden van alternatieven als de klantenservice medewerker er niet uitkomt

Uiteraard ben je als leidinggevende ook verantwoordelijk voor het inwerken en trainen van nieuwe medewerkers. Daarnaast voer je functioneringsgesprekken uit en zorg je voor urenverantwoording, het accorderen van verlof en neem je de leiding over het ziekteverzuim in het team.

Ben je dus op zoek naar een teamleider vacature? Dan zal je zien dat het altijd een uitdagende, operationele en leidinggevende functie is, waar geen dag hetzelfde is en jij dagelijks energie uit kunt halen.

Belangrijke competenties

Heb jij de ideale teamleider vacature gevonden in het vacatureaanbod van SkyWalker? Houd er dan rekening mee dat dit belangrijke competenties zijn waar je over moet beschikken:

Doelgerichtheid

Een focus op de doelstellingen helpt effectief om zowel jezelf als anderen aan te sturen. Houd altijd de teamdoelstellingen scherp in het oog en bepaal wat je wil doen om een bijdrage aan de realisatie van de plannen te leveren.

Voorbeeldgedrag

Geef de klantenservice medewerkers altijd het juiste voorbeeld. Moeten de medewerkers bepaald gedrag laten zien zoals betrouwbaarheid of verantwoordelijkheidsgevoel, toon dan dat jij dit ook hebt.

Sociaal krachtig

Met alleen kennis kom je niet verder. Als je leiding geeft aan een team, moet je oprecht luisteren naar de medewerkers, openstaan voor meningen van anderen, feedback kunnen leveren, goed samenwerken, helder communiceren en conflicten bespreekbaar maken. Deze sociale vaardigheden zijn van groot belang als teamleider.

Delegeren

Als teamleider doe je waarschijnlijk zoveel mogelijk zelf om de controle te behouden. Echter zitten er in een team altijd genoeg mensen die bepaalde taken makkelijk kunnen overnemen. Daarom is delegeren en hulp vragen zeer belangrijk, zodat jij zelf toe komt aan de prioriteiten van jouw functie als teamleider.

Zelfvertrouwen

Heb je een krachtige uitstraling en toon je zelfvertrouwen, dan zullen de klantenservice medewerkers eerder iets van je aannemen.

Coachingsvaardigheden

Jij kan als geen ander de medewerkers zelf laten nadenken en bewust laten worden van hun eigen gedrag en verantwoordelijkheden. Je stelt gericht vragen, luistert en stuurt bij waar nodig.

Wat verdient een teamleider in customer service?

Ben jij tijdens je zoektocht naar een teamleider vacature terecht gekomen bij SkyWalker, dan ben je waarschijnlijk benieuwd naar wat het salaris is van een teamleider in customer service.

Het salaris van een teamleider klantenservice ligt – bij fulltime werkzaamheden – tussen de € 2850 en € 5000 per maand. Voor het exacte bedrag spelen en verschillende factoren mee:

  • Ervaring
  • Vakbekwaamheid
  • Afgeronde opleiding & werk- en denkniveau
  • Type contactcenter
  • Taken en verantwoordelijkheden
  • Demografie
  • Toeslagen

Teamleider vacature customer service: openstaande vacatures

Een teamleider vacature in customer service vind je altijd bij SkyWalker. Of je nu een interim functie zoekt, liever gedetacheerd wilt worden of graag in vaste dienst werkt: alles is bespreekbaar.

Kijk snel bij al onze actuele en openstaande vacatures en wij helpen jou binnen no time aan een baan. Klik op een teamleider vacature die jouw aandacht trekt en klik onderin op de button “solliciteer direct”. Wij gaan dan zo snel mogelijk aan de slag om te kijken of jij de perfecte match bent voor de opdrachtgever.

Zie je op het moment geen teamleider vacatures die goed bij jou passen, maar heb je als ervaren teamleider wel interesse in het customer service vakgebied? Stuur dan een open sollicitatie. Uiteraard behandelen wij alle informatie zorgvuldig en met vertrouwen.

Neem contact op met SkyWalker voor meer informatie