Teamleider klantenservice

Teamleider klantenservice

vind de beste professional voor jouw vacature

Een teamleider klantenservice geeft sturing aan een groep klantenservice medewerkers. Ook coacht en begeleidt de teamleader klantenservice de medewerkers op het gebied van kwaliteit, gesprekstechnieken, competenties en afgesproken kpi’s.

Herken jij je in het volgende?

  • Jouw customer service groeit en het aantal fte wordt meer
  • De huidige teamleider klantenservice valt uit door ziekte of zwangerschapsverlof
  • De huidige teamleider heeft een andere baan en gaat ergens anders werken
  • Er wordt een nieuw project gelanceerd
  • Een seizoenspiek

Dan biedt een klantenservice teamleider van SkyWalker uitkomst.

Een teamleader klantenservice is een professional die verantwoordelijk is voor het begeleiden, monitoren en het leiden van een compleet team van klantenservicemedewerkers.

De klantenservice teamleider motiveert en inspireert de medewerkers via positieve communicatie, zodat zij het naar hun zin hebben en hierdoor (nog) betere service verlenen.

Vind een klantenservice teamleider bij SkyWalker

Wij zijn SkyWalker, al sinds 2007 specialist in werving & selectie, executive search, detachering, interim management en recruitment voor customer service. Wij komen zelf uit het vak en weten hierdoor precies wat een goede teamleider klantenservice in huis moet hebben.

Bij ons kun je rekenen op volledige aandacht en een uitstekende kwaliteit voor scherpe tarieven. Onze recruiters weten waar ze de beste en meest ervaren klantenservice teamleiders vinden voor jouw vacature.

Ook kunnen we je helpen om een perfecte vacaturetekst te schrijven, die de juiste teamleiders aantrekt. Kies voor een exclusieve opdracht bij SkyWalker en wij nemen je zoektocht volledig uit handen.

Neem contact op met SkyWalker voor de beste teamleider klantenservice

Teamleider klantenservice is van grote waarde

Een teamleider klantenservice beschikt over de ideale combinatie van eigenschappen en kenmerken waarmee hij of zij klantenservicemedewerkers kan aanmoedigen om samen goed te presteren. Oftewel: een mensen-mens. Meestal bezit de teammanager klantenservice van nature al bepaalde kwaliteiten of worden de leiderschapsvaardigheden door middel van trainingen en ervaringen verder ontwikkeld.

Met de inzet van een teamleider klantenservice kun je onder andere het volgende bereiken:

  • Klanttevredenheid verbeteren
  • Meer aandacht voor medewerkers
  • De werksfeer en bedrijfscultuur optimaliseren
  • Processen optimaliseren
  • Focussen op het behalen van KPI’s

Taken en verantwoordelijkheden van een klantenservice teamleider

De teamleider klantenservice is verantwoordelijk voor het toezicht op de dagelijkse werkzaamheden van de klantenservicemedewerkers. De teamleider geeft leiding aan een team van customer service werknemers en kan ook betrokken zijn bij werving, training, planning en prestatiebeheer.

Daarnaast moet een klantenservice teamleider ervoor zorgen dat de klantverzoeken tijdig worden afgehandeld, met behoud van de hoge kwaliteits- en nauwkeurigheidsnormen. Vaak dient hij of zij als contactpersoon tussen de klant en andere afdelingen binnen de organisatie, om problemen of zorgen op te lossen die niet zelfstandig door de klantenservicemedewerkers kunnen worden aangepakt.

Een teamleider klantenservice heeft doorgaans een breed scala aan verantwoordelijkheden, waaronder:

  • Begeleiden, coachen en instrueren van medewerkers op elk niveau. De teamleider klantenservice zorgt niet alleen voor vakinhoudelijke kennis, maar zorgt er ook voor dat de medewerker gedurende de onboarding vertrouwd raakt met het team en de organisatie
  • Samenwerken met andere afdelingen zoals marketing of verkoop, om ervoor te zorgen dat in iedere touchpoint van de customer journey, optimaal aan de behoefte van de klant wordt voldaan
  • Ervoor zorgen dat de klantenservicemedewerkers op de juiste manier gebruik maken van de beschikbare middelen, zoals scripts, kennisbank of richtlijnen voor het omgaan met specifieke situaties, om een effectieve klantenservice te bieden
  • Nieuwe medewerkers trainen in het bedrijfsbeleid, de procedures en ethiek, en zo ervoor zorgen dat zij hun rol en verantwoordelijkheden als klantenservicemedewerker begrijpen
  • Erop toezien dat de medewerkers customer service het bedrijfsbeleid en de procedures op de juiste manier volgen voor een effectieve klantenservice
  • Feedback van klanten verwerken en op basis hiervan aanbevelingen doen voor wijzigingen in producten of diensten, om de klanttevredenheid van de organisatie te verbeteren
  • De responstijden van de klantenservice bewaken

Hoe vind je een teamleider klantenservice? Lees dit in het gratis whitepaper.

Download: Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?

Teamleider klantenservice: de belangrijkste skills en verantwoordelijkheden

Ben je op zoek naar een ervaren en geschikte teamleider voor jouw klantenservice, dan helpt SkyWalker je graag. Wij weten als geen ander over welke skills en vaardigheden een teamleader klantenservice moet beschikken.

Communicatieve vaardigheden

De teamleider klantenservice is mogelijk verantwoordelijk voor het inwerken van nieuwe klantenservicemedewerkers. Deze teammanager kan zijn of haar communicatieve vaardigheden gebruiken om processen, procedures en verwachtingen uit te leggen aan nieuwe medewerkers. Ook kan hij of zij deze vaardigheid gebruiken om feedback aan de medewerkers te leveren.

Actieve luistervaardigheden

Actief luisteren is het vermogen om te horen wat iemand zegt en te laten merken dat je ze begrijpt. Een teamleider klantenservice beschikt altijd over actieve luistervaardigheden, waardoor de klantenservicemedewerkers zich gehoord en begrepen voelen. Daarbij kan het de teamleider helpen om mogelijke problemen te identificeren en oplossingen te bieden.

Empathische vaardigheden

Empathie is het vermogen om de gevoelens van een ander te begrijpen en te delen. Een teamleider klantenservice met een goed empathisch vermogen kan ervoor zorgen dat de medewerkers uit het klantenserviceteam zich begrepen voelen als zij ergens tegenaan lopen. Zij zullen sneller naar de teamleider toegaan als er iets is. Als het is opgelost, zullen zij weer een stuk productiever zijn.

Probleemoplossende vaardigheden

Probleemoplossende vaardigheden stellen de teammanager klantenservice in staat de oorzaak van een probleem te identificeren en een oplossing voor te stellen om het probleem op te lossen of in de toekomst te voorkomen.

De teamleider klantenservice is mogelijk verantwoordelijk voor het trainen van het klantenserviceteam in het omgaan met klantproblemen. De teamleider gebruikt zijn of haar probleemoplossende vaardigheden dan om het team te trainen in de beste manieren om veelvoorkomende problemen van klanten aan te pakken.

Teamworkvaardigheden

Onze teamleiders klantenservice beschikken over de beste teamwork skills. Deze skills zijn uitermate geschikt om het klantenserviceteam te ondersteunen en samenwerking tussen de medewerkers aan te moedigen. De teamleider gebruikt deze vaardigheden om het team te laten samenwerkingen om gemeenschappelijke doelen te bereiken, problemen van klanten op te lossen en de klanttevredenheid te verbeteren.

Wat is het salaris van een teammanager klantenservice?

Een klantenservice teamleider heeft enorm veel taken en verantwoordelijkheden. Voor een teamleider klantenservice salaris op fulltime basis kun je uitgaan van een brutosalaris van € 2850 – € 5000 per maand op fulltimebasis. Maar het exacte bedrag hangt af van diverse factoren:

Ervaring
Hoe meer ervaring, hoe hoger het salaris.

Kennis
Hoeveel kennis heeft de professional over het customer service vakgebied? En houdt hij of zij deze up-to-date?.

Opleiding
Mbo+ of hbo? Hoe hoger de opleiding, hoe hoger het salaris.

Type customer service
Over welk type customer service beschik je? Salarissen in een inhouse callcenter liggen meestal hoger dan in een facilitair callcenter. Ook zijn er verschillen tussen het bedrijfsleven en de overheid.

Taken en verantwoordelijkheden
Hoe meer taken en verantwoordelijkheden, hoe hoger het salaris.

Demografie
De salarissen in de Randstad liggen gemiddeld hoger dan in de provincie.

Toeslagen
Werkt de teamleider onregelmatig? Dan heb je te maken met toeslagen voor feestdagen, bepaalde diensten en taken.

Daarom een teamleider klantenservice via SkyWalker

Al vele organisaties gingen je voor bij het zoeken en vinden van een geschikte teamleider klantenservice.
“SkyWalker is niet opdringerig, weet precies op welk moment te communiceren met lijnmanagement of HR en bewaakt op een prettige, professionele manier de voortgang.” zegt Tele2. En “De communicatie verliep over korte en plezierige lijnen.” klinkt het geluid van XS4ALL. Hier lees je meer referenties van bedrijven over SkyWalker.

Ben je op zoek naar een teamleider klantenservice en heb je zelf niet de tijd en middelen om een geschikte teamleider te werven? SkyWalker helpt.

Wij staan voor je klaar om in een exclusieve opdracht een teamleider klantenservice voor jouw organisatie te vinden. Wij kijken niet alleen naar de vacature, maar gaan net dat stapje verder. Dankzij onze ervaren en kritische blik haal jij snel en effectief de juiste teamleider klantenservice in huis. En dat allemaal tegen het beste tarief.

Neem contact met ons op