Werving en selectie

Tips om de juiste teamleiders te werven

Krijg je het al benauwd als je denkt aan een mailbox vol cv’s en motivatiebrieven? En weet je niet goed hoe je nu echt de beste kandidaten vindt én selecteert? Dan kun je waarschijnlijk wel wat hulp bij werving en selectie van je teamleiders gebruiken. We geven je graag een aantal praktische tips!

Zo werf je de juiste teamleiders

Werving en selectie kan een tijdrovende klus zijn en niet iedere leidinggevende heeft die tijd. Daarom is het fijn als je doelgericht te werk kunt gaan, zodat het werven van de teamleiders je zo min mogelijk tijd en moeite kost. Dankzij deze tips maak je een vliegende start in de werving en selectie van teamleiders voor jouw klantenservice!

Tip 1

Een goed begin is het halve werk

First things first: waarom heb je een nieuwe teamleider nodig? Is je klantenservice-afdeling flink uitgebreid? Gaat een andere teamleider ergens anders werken of heb je een tijdelijke vacature?

Als je helder hebt met welk doel je een teamleider wilt werven is de zoektocht een stuk makkelijker.

Tip 2

Stel een duidelijk functieprofiel op

Hoe concreter het functieprofiel, hoe groter de kans dat jij de perfecte teamleider vindt. Recruitment draait om matchen, het is wat dat betreft net als daten. Als jij je wensen heel specifiek maakt, scheid je het kaf van het koren. Een teamleider die een nieuwe baan zoekt ziet dan snel of hij de juiste kandidaat is voor de functie.

Tip 3

Zorg voor een efficiënt recruitment proces

Aandacht geven aan het team kost online veel meer tijd dan offline. Maak daar dan ook extra tijd voor vrij. Plan elke dag een paar momenten in om even met elkaar te praten, zoals dagstarts en (video)koffiemomentjes. Plan ook tijd in voor onder andere pubquizen en vrijdagmiddagborrels. Hiermee zorgt u ervoor dat uw medewerkers de goede band met elkaar behouden.

  • Cv
  • Motivatiebrief
  • Referenties
  • Een assessment
  • Het aantal gesprekken
Tip 4

Schakel hulp in van een professioneel werving- en selectiebureau

Heb je zelf geen tijd om een vacature in te vullen of heb je liever een frisse, professionele en onafhankelijke blik op het werving- en selectieproces? Dan adviseren we je om een recruitmentbureau voor de contact center branche in de arm te nemen. De recruiters kennen de klantenservicewereld als geen ander. Daardoor kunnen ze niet alleen de juiste kandidaat voor je werven, maar je ook adviseren over het recruitmentproces. Dit scheelt jouw organisatie uiteindelijk een hoop tijd en geld, omdat de vakmensen binnen je klantenserviceafdeling zich bezighouden met hun eigen werkzaamheden.

Op die manier heb je binnen korte tijd de juiste teamleider op de goede plek zitten. Of het nu om een interim teamleider of een vaste teamleider gaat: met deze tips haal jij hem zo in huis!