Werving teamleider customer service

Werving teamleider customer service

Zo vind je de perfecte kandidaat

Op zoek naar mogelijkheden voor de werving van een teamleider voor jouw customer service? Dan biedt SkyWalker uitkomst. Al meer dan 15 jaar zijn wij dé specialist op het gebied van werving en selectie van teamleiders voor customer service.

Een teamleider customer service is iemand die sterk in zijn schoenen staat, communicatief vaardig is en de klantenservicemedewerkers weet te motiveren om hun werk nóg beter uit te voeren. Wil je een goede teamleider in huis halen, dan is het belangrijk dat je als manager nauw betrokken bent bij de werving en selectie.

Werving teamleider ervaren werving- en selectiebureau SkyWalker

Lukt het helaas niet, door te weinig capaciteit of een volle agenda, om zelf heel dicht op het bewerkelijke proces van de werving en selectie van een teamleider te zitten? Dan staat SkyWalker met een ruime ervaring, vakinhoudelijke kennis en een relevant netwerk van customer service professionals graag voor je klaar.

Ruime ervaring en vakinhoudelijke kennis

SkyWalker is actief sinds 2007 en met onze ervaring hebben we al vele organisaties mogen helpen met de werving van een teamleider klantenservice. Wij kennen het vakgebied als geen ander en weten precies waar we een teamleider met de juiste vaardigheden voor jouw customer service kunnen werven. Bovendien verzorgen wij een gerichte arbeidscommunicatie voor de beste zichtbaarheid van een vacature bij de juiste doelgroep.

Uitgebreide database en relevant netwerk

Met behulp van ons uitgebreide netwerk en grote database van meer dan 7.500 customer service professionals en het gebruik van specifieke en unieke wervingskanalen, zoals de meest moderne recruitmenttechnologie gebaseerd op Artificial Intelligence en ons eigen online vakblad Klantcontact.nl, vinden wij altijd de beste kandidaat voor jouw teamleidervacature.

Bij de werving van een teamleider word je door ons volledig ontzorgd

Wij nemen je het volledige werving- en selectieproces van een teamleider uit handen. Voordeel hiervan is dat jij veel meer tijd hebt om te focussen op de andere belangrijke verantwoordelijkheden binnen de klantcontactafdeling.

Wij geven je altijd onze volledige aandacht, expertise, zijn nauw betrokken en bieden een schat aan ervaring. En dat allemaal voor een scherp tarief.

Neem contact met ons op

Werving teamleider: wat komt er allemaal bij kijken?

Wil je een teamleider voor jouw klantenservice werven, dan komt hier heel wat bij kijken. SkyWalker neemt je dit gehele proces uit handen, maar het is goed om te weten wat de onderdelen van het complete werving- en selectieproces van een teamleider customer service zijn:

  • Taken van de (nieuwe) teamleider customer service bepalen
  • Nadenken over belangrijke competenties
  • Functieprofiel opstellen
  • Zorgen voor een efficiënt werving- en selectieproces

Bepaal wat de taken van je (nieuwe) teamleider worden

Het doel van de teammanager customer service is ervoor zorgen dat alle klantenservicemedewerkers goed in hun vel zitten, de beste service bieden en zo behulpzaam mogelijk zijn voor klanten die contact opnemen. Op die manier wordt de klanttevredenheid voortdurend gegarandeerd. Ga je een teamleider werven, zet dan duidelijk op een rij wat de taken en verantwoordelijkheden precies worden. Deze taken kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • Medewerkers faciliteren bij het beantwoorden van klantvragen
  • Nieuwe medewerkers begeleiden in hun inwerktraject
  • Prestaties van medewerkers beoordelen en feedback geven
  • Bijdragen aan verbetering van werkprocessen en actualiseren van huidige procedures
  • Feedback aan de medewerkers vragen over de veelvoorkomende vragen en problemen van klanten en in het kader van continue verbeteren dit terugkoppelen naar de betreffende afdeling

Denk na over welke competenties je belangrijk vindt

Denk bij de werving teamleider ook na over welke competenties jij belangrijk vindt. Deze vaardigheden kunnen bijvoorbeeld zijn:

Communicatief

Een van de belangrijkste redenen voor verminderde productiviteit is een slechte communicatie tussen de werkvloer en het management. Daarom zijn goede sociale vaardigheden een belangrijke eigenschap om bij de werving teamleider op te letten. Deze kunnen hun teams op één lijn brengen om aan hetzelfde doel te werken. Teamleiders moeten mondeling kunnen communiceren, maar ook in geschreven uitingen zoals e-mail.

Besluitvaardigheid

Een teamlead is niet bang om fouten te maken als hij naar meer innovatieve oplossingen zoekt. Vragen naar voorbeelden van moeilijke beslissingen op de werkvloer of andere beslissingen, geeft meer verduidelijking over hoe een teamleider nadenkt over bepaalde zaken.

Betrouwbaar

Om de customer service medewerkers in het team gemotiveerd te houden, moeten teamleiders op zichzelf vertrouwen dat hun beslissingen de juiste zijn. Moeten er moeilijke beslissingen worden genomen, dan is het de taak van de teamleiders om de medewerkers tevreden te houden. Een betrouwbare teamleider inspireert sneller zijn teamleden, zelfs degenen die het niet met hem / haar eens zijn.

Stel een teamleider customer service functieprofiel op

Op basis van de taken en de vaardigheden van de teamcoach die je nu helder voor ogen hebt, kun je daadwerkelijk de vacaturetekst voor de werving teamleider schrijven. Op die manier spreken jij en je toekomstige teamleider dezelfde taal, zijn de verwachtingen helder en komen jullie later niet voor onverwachte verrassingen te staan.
De basis is een sjabloon voor een functieprofiel. In dit sjabloon kunnen de functieomschrijving, taken, verantwoordelijkheden, vaardigheden en vereisten steeds toegespitst worden op het betreffende functieprofiel.

Het functieprofiel van een teamleider klantenservice bevat het volgende:

Functietitel
Een titel die de functie nauwkeurig weergeeft en trefwoorden bevat die potentiële teamleiders mogelijk gebruiken om naar vacatures te zoeken.

Taken en verantwoordelijkheden
De dagelijkse taken, zoals administratieve en leidinggevende taken, zodat de kandidaten kunnen kijken of ze de rol kunnen vervullen.

Technische vaardigheden
Vaardigheden die nodig zijn voor het dagelijkse werk, zoals ervaring in Microsoft Office.

Algemene vaardigheden
Persoonlijke en algemene vaardigheden die de juiste kandidaten moeten bezitten. Bijvoorbeeld de competentie om prioriteiten te stellen in meerdere taken, vragen en klachten van teamleden af te handelen, in teamverband kunnen werken en een goede relatie met collega’s kunnen opbouwen.

Bedrijfscultuur
Het benadrukken van de bedrijfscultuur in jouw customer service zorgt ervoor dat medewerkers gedijen en tevreden zijn in hun werk. Ziet de potentiële kandidaat van te voren al dat deze bedrijfscultuur niet bij hem of haar past, zal hij niet solliciteren. Dit betekent dat jij je kan concentreren op daadwerkelijk gekwalificeerde personen.

Loopbaanontwikkeling
Het opnemen van het loopbaanpad zal potentiële teamleiders verleiden die op zoek zijn naar groeimogelijkheden in hun teamleidersfunctie.

Bonussen en salarisindicatie
Compensaties en bonussen worden in vacatures vaak niet weergegeven, maar doe dit wel. Overweeg om veelvoorkomende vragen te beantwoorden zoals werktijden en onbetaald verlof. Geef een gemiddelde salarisindicatie, zodat de potentiële teamleider weet waar hij of zij aan toe is.

Zorg voor een efficiënt werving- en selectie proces

Voor de werving van je teamleider heb je nu alles op een rij:

  • Taken en verantwoordelijkheden
  • Benodigde vaardigheden
  • Functieprofiel

Staat dit als een huis, dan kan de werving van een teamleider customer service nu dus daadwerkelijk beginnen. Ook tijdens dit proces is het belangrijk dat je duidelijk naar de kandidaten toe bent. Communiceer wat je van de kandidaat verwacht en hoe het proces verloopt. In grote lijnen verloopt het selectieproces als volgt:

  • Motivatiebrieven lezen en CV’s doornemen
  • Referenties checken
  • Een aantal beste sollicitanten uitnodigen voor een oriënterend gesprek
  • De kandidaten van de beste gesprekken uitnodigen voor een tweede gesprek
  • Eventueel assessment en de kandidaat laten kijken of laten meelopen op de afdeling
  • Arbeidsvoorwaardengesprek als de juiste kandidaat is gevonden

Zoals je ziet, is de werving teamleider niet “zomaar eventjes” gedaan. Schakel daarom de hulp in van SkyWalker en maak gebruik van de kennis, ervaring en het uitgebreide netwerk.

Vind de juiste teamleider voor jouw klantenserviceafdeling