Klantenservice

De waarde van de klantenservice

De klantenservice is de spil van je organisatie, hier ontdek je wat jouw klant écht wil. Het is een belangrijk onderdeel van de customer experience en helpt je om je organisatie verder te verbeteren.

Klanten willen snel en goed geholpen worden, zonder er te veel moeite voor te doen. Daarmee is de verwachting van de klantenservice meteen hoog gesteld. Als je zorgt dat je customer service goed ingericht is, levert dat veel voordelen op. Hoe pak je dit aan? We geven je graag een aantal tips!

Klantenservice medewerkers

Mensen denken weleens dat klantenservicewerk een eitje is, maar jij weet dat het hard werken is. Iedere dag zetten de medewerkers aan de telefoon, e-mail en chat alles in voor een tevreden klant. Als je zorgt dat de klantenservicemedewerkers hun werk goed kunnen uitvoeren, draagt dat bij aan de klanttevredenheid. Zorg voor een comfortabele werkplek, maar ook voor voldoende trainingen, aandacht en waardering.

Teamleiders op de klantenservice

Hier komen teamleiders in beeld. Een goede teamleider zorgt voor een goede werksfeer en tevreden medewerkers. Het voordeel is dat deze medewerkers dan met alle liefde nóg wat harder werken om mooie resultaten te behalen. 

teamleiders-op-de-klantenservice teamleiders.nl Skywalker.nl

Tips voor tevreden medewerkers en teamleiders op de klantenservice

Wij zijn SkyWalker, sinds 2007 dé specialist in recruitment, executive search en interim management voor customer service. We kennen de customer service vanbinnen en vanbuiten en weten precies wat er nodig is voor een goed draaiende operatie. We delen graag onze tips voor tevreden medewerkers op de klantenservice.

Tip 1

Kijk verder dan de cijfers

Natuurlijk begrijpen wij dat KPI’s belangrijk  zijn en dat er geld verdiend moet worden. Denk er alleen ook aan dat er mensen op de klantenservice werken. Door goed voor die mensen te zorgen, creëer je draagvlak en vergroot je de inzet en betrokkenheid. Creëer dus ruimte voor gesprekken, ontwikkeling van vakkennis en op persoonlijk gebied en een fijne werkomgeving

Tip 2

Waardeer de kennis die in huis is

Teamleiders zijn dé bron voor cijfers en inzichten in de klantenservice. De medewerkers weten precies wat er speelt bij de klanten en welke vragen het meest gesteld worden. Zorg dat je deze kennis waardeert en goed in kaart brengt.

Tip 3

Zet de juiste mensen op de juiste plek

Zet je medewerkers op de goede plek, zodat ze het beste tot hun recht komen. Zorg dat er binnen de organisatie mogelijkheden zijn om door te groeien van medewerker naar teamleider of naar een andere functie binnen de klantenservice.  

Op zoek naar een goede teamleider?

Ga je de klantenservice afdeling uitbreiden of heb je nieuwe teamleiders nodig? SkyWalker helpt je graag! Je bent bij ons verzekerd van ruime kennis van het vakgebied. We hebben een deskundige en scherpe kijk op het werving- en selectieproces. In een exclusieve opdracht ben je verzekerd van onze aandacht, expertise en uitgebreide netwerk met meer dan 7500 customer service professionals. Zo vinden we de beste teamleider voor jouw klantenservice. Neem vrijblijvend contact met ons op.