Teamleider customer service nodig?

Teamleider customer service nodig?

Een teamleider customer service is van grote waarde. Mensen denken namelijk wel eens dat klantenservicewerk eenvoudig is, maar jij weet wel beter: het is hard werken, dynamisch en zeer complex. Elke dag zetten de medewerkers via e-mail, chat en telefoon alles in voor een tevreden klant.

Als je er als teamleider voor zorgt dat de customer service medewerkers hun werk goed kunnen uitvoeren, dan draagt dat bij aan de klanttevredenheid. Hiervoor zijn een comfortabele werkplek, voldoende trainingen en vooral aandacht en waardering van groot belang. En juist bij die aandacht en waardering, komt een customer service teamleider in beeld.

Een teamleider customer service is verantwoordelijk voor het aansturen van een groep klantenservicemedewerkers. Hij of zij verdeelt de taken, bewaakt de KPI’s en rapporteert de prestaties van het team aan het senior management.

Een customer service teamleader zorgt voor een goede werksfeer en tevreden medewerkers. Het voordeel hiervan is dat deze medewerkers dan met alle plezier nóg een stapje extra kunnen zetten om mooie resultaten te behalen.

Ben jij op zoek naar een teamleader customer service, dan ben je bij SkyWalker aan het juiste adres. Wij weten als geen ander waar wij een geschikte teamleider voor jouw klantenservice kunnen vinden.

Schakel SkyWalker in voor een geschikte teamleider customer service

Heb jij (snel) een teamleider customer service nodig voor jouw organisatie, maar zelf niet de tijd en middelen om een geschikte kandidaat te werven? Schakel dan SkyWalker in.

Al sinds 2007 zijn wij dé specialist in recruitment, werving & selectie, executive search, detachering en interim management voor customer service . Wij kennen de klantenservice branche vanbinnen en vanbuiten en weten precies wat er nodig is voor een goed draaiende klantenservice operatie.

Bij ons ben je verzekerd van ruime kennis in het vakgebied. We hebben een deskundige en scherpe kijk op het werving- en selectieproces voor een teamleader customer service. In een exclusieve opdracht ben je verzekerd van onze volle aandacht, expertise en uitgebreide netwerk met meer dan 7.500 customer service professionals.

Wij vinden altijd de beste teamleider voor jouw customer service. Neem hiervoor snel contact met ons op.

Neem contact met ons op

Teamleider customer service: taken en verantwoordelijkheden

Een teamleider customer service leidt een team van klantenservicemedewerkers op zo’n manier, dat zij soepel de stroom van vragen en klachten van klanten kunnen aannemen en verwerken. Op die manier wordt een hoogwaardige klantenservice gegarandeerd.

Daarbij motiveert, coacht, inspireert, traint en begeleidt de customer service teamleider de medewerkers, zodat zij de beste aanpak hanteren tegenover verschillende klanttypen.

Als afdelingsleider helpt de customer service teamleader het management bij het in dienst nemen van nieuwe klantenservicemedewerkers. De teamleider gebruikt zijn of haar expertise om medewerkers te beoordelen en te selecteren op hoe zij te werk gaan en hoe klantvriendelijk zij zijn.

Daarnaast moet de teamleider zorgen voor een professionele benadering in de omgang met klanten. Daarom creëert en implementeert de teamleader customer service – in overeenstemming met de organisatiedoelstellingen – een effectieve werkwijze, zodat de medewerkers gefocust blijven bij het uitvoeren van hun taken.

Algemene taken teamleader customer service

Ben je op zoek naar een teamleider customer service, dan zie je een aantal taken en verantwoordelijkheden in elk functieprofiel terug. Deze hebben wij op een rij gezet. Niet voor elke teamleiderfunctie zijn alle taken benodigd, maar dit geeft wel een compleet beeld. De taken en verantwoordelijkheden van een teamleider kunnen als volgt zijn:

  • Leiding geven aan klantenservicemedewerkers, zodat alle vragen van klanten op tijd en op de juiste manier worden verwerkt
  • Bestaande processen verbeteren om de klantenservice makkelijker te maken voor zowel de medewerkers als voor de klanten
  • Veranderingen implementeren als de bestaande werkwijzen geen maximale resultaten opleveren
  • De prestaties van de medewerkers aan het management rapporteren, die het management kan gebruiken voor beoordelingsgesprekken en promoties
  • Medewerkers observeren om hun sterke punten en aandachtspunten in kaart te brengen en afspraken maken over wat zij kunnen verbeteren
  • Persoonlijke coaching geven aan medewerkers die moeite hebben met het uitvoeren van bepaalde taken
  • Taken delegeren voor een snellere en soepelere werkstroom
  • Functioneren als tussenpersoon tussen de organisatie en de klantenservicemedewerkers

Vind snel en eenvoudig de beste teamleider customer service

Customer service teamleider: deze vaardigheden zijn nodig

SkyWalker helpt jou bij het vinden van een ervaren en geschikte teamleider customer service. Wij weten precies waar wij moeten zoeken en over welke skills en vaardigheden de teamleader moet beschikken.

Coachingsvaardigheden

Een teamleider customer service is een goede coach. De teamleider kan de behoeften en wensen van een individuele medewerker herkennen, begrijpen en ondersteuning bieden als de medewerker tegen eventuele problemen aanloopt. Of het nu gaat om een klankbord, schouder om op te huilen, peptalk, mentorschap, uitlaatklep, 1-op-1-training of het geven van feedback.

Proactief

Het aansturen van een klantenserviceteam is geen eenvoudige taak. Je kan gemakkelijk verstrikt raken in de uitvoerende werkzaamheden of projecten in plaats van het leidinggeven. Onze teamleiders zijn hier alert op en hebben een proactieve werkhouding. Bovendien kunnen ze goed anticiperen op problemen en uitdagingen die ontstaan.

Aandacht voor detail

Een andere belangrijke vaardigheid voor een teamleider customer service is het aandacht hebben voor detail. Bij een klantenservice op hoog niveau draait alles om de kleine persoonlijke details. Daarom hebben alle customer service teamleads een scherp oog voor detail waarmee je het verschil maakt in klantbeleving. Zij bewaken de teamprestaties en brengen nuances aan om verschil te maken in het niveau waarop de klantenservicemedewerkers presteren.

Communicatief

Het klopt dat elke teamleider in het algemeen over goede communicatieve en sociale vaardigheden moet beschikken. Juist in het customer servicevakgebied is dit van extra groot belang. Hierdoor kan de teamleider customer service een band opbouwen met zijn team en elke individuele medewerker motiveren om zichzelf te overtreffen.

Ook luisteren valt onder communicatieve vaardigheden. Een ervaren klantenservice teamleider luistert goed naar de wensen en behoeften van de medewerkers en weet de juiste (trainings)oplossingen te bedenken zodat de medewerkers op het optimale niveau presteren.

Analytisch

Een customer service teamleider moet niet alleen aandacht hebben voor detail, maar ook de informatie kunnen verwerken, om de taken en processen van het team te verbeteren. Een taak die hierbij komt kijken is het rapporteren. Dit betekent dat alle datastromen en statistieken van de klantenservice worden omgezet in een overzichtelijk rapport, die duidelijk is voor zowel het klantenserviceteam als het management.

Bovendien resulteren goede analytische vaardigheden, in betere feedbacksessies. Met waardevolle en meetbare gegevens werken teamleiders en klantenservicemedewerkers samen met hun manager om verbeterpunten vast te stellen.

Het bewijs zit in de cijfers. En als een team het goed doet, willen ze precies weten hoe goed. Als een teamleider customer service kan laten zien hoe dicht ze bij hun doel zijn of hoeveel ze de verwachtingen hebben overtroffen, kan dit dienen als een geweldige motivatie voor de medewerkers om op dit niveau door te gaan.

Teamleader customer service: dit is het salaris

Een goede teamleider customer service weet wat hij of zij waard is. Het precieze salaris is afhankelijk van een aantal factoren:

Opleidingsniveau
Hoe hoger een teamleider is opgeleid, hoe hoger het salaris.

Relevante werkervaring
Onze teamleiders customer service zijn al voor langere tijd werkzaam als teamleider. Bij het bepalen van het salaris wordt ook gekeken naar de ‘vlieguren’ die al zijn gemaakt.

CAO
In een collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) staan afspraken die gemaakt zijn tussen werkgevers en werknemers, onder andere over de lonen. De CAO bepaalt – op basis van een aantal factoren – in welke loonschaal iemand mag starten.

Regio
In de randstad liggen de salarissen meestal hoger dan in de rest van Nederland. Dit heeft onder andere te maken met hogere maandlasten.

Facilitair contactcenter of inhouse customer service
Onze ervaring leert dat salarissen in een facilitair callcenter ongeveer 10% tot 15% lager liggen dan in een inhouse customer service. Bij de overheid en binnen de financiële dienstverlening liggen de salarissen juist iets hoger dan bij andere werkgevers in het bedrijfsleven.

Een uitgebreide uitleg over waar je rekening mee moet houden bij het bepalen van het salaris van een teamleider klantenservice lees je in het whitepaper “Hoe vind je de beste teamleider voor je klantenservice?”

Vraag nu jouw whitepaper aan

Een teamleider customer service is zo gevonden via SkyWalker

Bij het vinden van een teamleider customer service gingen bedrijven als Carglass, XS4ALL en Tele2 je al voor.

Ben je geïnteresseerd in wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie als je op zoek bent naar een customer service teamleader? Neem dan snel contact met ons op.

Neem contact op