Customer service

De waarde van een goede customer service

De customer service is een belangrijke spil in jouw organisatie. Niet gek, want het is de plek waar je het dichtst bij de klant zit. En waar de klant is, is veel informatie te vinden. Een goede customer service kan niet zonder goede medewerkers, zoals ervaren teamleaders.

Customer service op topniveau is topsport

Customer service is meer dan alleen telefoon, e-mail en chat beantwoorden, het is topsport. Customer service is voor iedere organisatie het visitekaartje, of het nu gaat om een webshop, overheidsinstantie of reisorganisatie. Daarnaast is het een bron van waardevolle kennis en informatie. Dan kun je maar beter zorgen dat je de beste mensen op die plek neerzet.

Waarom een teamleider inzetten?

Naast de agents die de klant te woord staan is een goede teamleader onmisbaar binnen je customer service. Een goede teamleader brengt een totaalpakket binnen bij je organisatie:

  • Aansturing van de individuele medewerkers
  • KPI beheer voor efficiënt werken
  • Verzuimbegeleiding
  • Overzicht en rust op de afdeling
  • Een motivator voor de medewerkers
Een balans van deze kwaliteiten zorgt voor een gezonde operatie. Focus dus niet te veel op losse kwaliteiten, maar op teamleaders die het totaalpakket in huis hebben. Daar heb je veel profijt van binnen de customer service.

Goede teamleaders voor je customer service, waar vind je ze?

Klinkt een teamleader met veel verschillende kwaliteiten als een utopie en heb je geen idee hoe en waar je zo’n topper voor je customer service vindt? Dan helpen we je graag op weg met een aantal praktische tips.

Tip 1

Zorg voor een aantrekkelijke functie​

Goede teamleaders zijn gewild, dus zorg dat je de functie binnen jouw customer service aantrekkelijk maakt met:

  • Fijne werktijden
  • Een aantrekkelijk salaris
  • Goede extra’s zoals incentives, uitjes en extra verlofdagen

Goede teamleaders voor je customer service, waar vind je ze?

Klinkt een teamleader met veel verschillende kwaliteiten als een utopie en heb je geen idee hoe en waar je zo’n topper voor je customer service vindt? Dan helpen we je graag op weg met een aantal praktische tips.

Tip 1

Zorg voor een aantrekkelijke functie​

Goede teamleaders zijn gewild, dus zorg dat je de functie binnen jouw customer service aantrekkelijk maakt met:

  • Fijne werktijden
  • Een aantrekkelijk salaris
  • Goede extra’s zoals incentives, uitjes en extra verlofdagen
Tip 2

Weet wat je zoekt

Dat klinkt misschien voor de hand liggend, toch zijn vacatureteksten vaak nog algemeen, waardoor je bergen reacties ontvangt. Door je specifiek te richten op jouw ideale teamleader, trek je ook de juiste kandidaten aan. Hoe duidelijker en concreter jouw vacaturetekst en de functieomschrijving, hoe sneller je een match hebt.

Tip 3

Schakel hulp in

Weet je zelf niet waar je een goede teamleader customer service vindt of wil je er niet onnodig veel tijd aan besteden? Dan is het een goed idee om een professioneel recruitmentbureau in te schakelen. Ervaren recruiters die gespecialiseerd zijn in customer service vinden voor jou de juiste teamleader. Efficiënt, met veel kennis en op betrokken wijze staan ze je bij in de zoektocht en nemen je zo een hoop werk uit handen.