Customer experience

Customer experience en de supervisor: een sterke combinatie

De invloed van een supervisor in het callcenter op de customer experience is groter dan je denkt. We geven je graag een aantal voorbeelden en praktische tips om je supervisors in te zetten voor de beste customer experience. 

overleggende-teamleiders teamleiders.nl Skywalker.nl

Supervisor verbindt klant, medewerker en organisatie

De supervisor vervult een belangrijke positie in het callcenter. Of je een contact center hebt in telemarketing, de zorg of bij de overheid: de customer experience is overal heel belangrijk. Een tevreden klant die zich gewaardeerd voelt is een ambassadeur voor je organisatie of merk. 

De invloed van de supervisor op de customer experience

Welke rol speelt de supervisor dan exact in het callcenter? Hij is een verbindende factor tussen verschillende afdelingen en functies. Hij weet precies wat er speelt in het contact center en heeft veel waardevolle kennis. Dit zie je terug in:

  • Inzicht in wat er speelt bij de klant
  • Oog voor de medewerkerstevredenheid
  • Het continu motiveren van medewerkers voor de beste resultaten

Zo zet je supervisors optimaal in

De goede supervisor, ook als hij tijdelijk  is, op de juiste plek is van groot belang voor je callcenter.  Wij zijn SkyWalker en we zijn al sinds 2007 actief in customer service. Door onze kennis en ervaring kunnen we je praktische tips geven om het meeste uit je supervisors te halen, met een uitstekende customer experience als resultaat.

Tip 1

Geef ze de tools om hun werk te doen

Zorg voor de juiste middelen om goed te kunnen werken. Dat begint bij een goede werkplek, maar vergeet ook niet dat de juiste programma’s en voldoende tijd en ruimte voor analyses heel waardevol zijn.
Tip 2

De vrijheid om beslissingen te nemen

De supervisor is vaak degene die een ontevreden klant of een ingewikkelde case mag oplossen. Dan is het wel zo fijn als hij de vrijheid heeft om dit naar eigen inzicht op te lossen. Dit draagt bij aan je customer experience en de klanttevredenheid.
Tip 3

Luister naar je supervisors

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: supervisors zitten dicht bij het vuur én zijn in staat om het grotere geheel te bekijken. Het is dus belangrijk om genoeg tijd vrij te maken om naar ze te luisteren. Ook zijn korte lijnen met Business Intelligence, Workforce Management en Project Management handig om hun waardevolle kennis mee te delen. 

Tip 1

Geef ze de tools om hun werk te doen

Zorg voor de juiste middelen om goed te kunnen werken. Dat begint bij een goede werkplek, maar vergeet ook niet dat de juiste programma’s en voldoende tijd en ruimte voor analyses heel waardevol zijn.

Tip 2

De vrijheid om beslissingen te nemen

De supervisor is vaak degene die een ontevreden klant of een ingewikkelde case mag oplossen. Dan is het wel zo fijn als hij de vrijheid heeft om dit naar eigen inzicht op te lossen. Dit draagt bij aan je customer experience en de klanttevredenheid.

Tip 3

Luister naar je supervisors

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: supervisors zitten dicht bij het vuur én zijn in staat om het grotere geheel te bekijken. Het is dus belangrijk om genoeg tijd vrij te maken om naar ze te luisteren. Ook zijn korte lijnen met Business Intelligence, Workforce Management en Project Management handig om hun waardevolle kennis mee te delen. 

Zo vind je de beste supervisor voor je callcenter

Dan rest de vraag: waar vind je dan die goede supervisor voor
je callcenter? Daar komen wij om de hoek kijken. SkyWalker is dé specialist in
recruitment, executive search en interim management voor customer service. Wij kennen
het vakgebied vanbinnen en vanbuiten en weten precies waar je de juiste
supervisor vindt. We denken kritisch en oplossingsgericht met je mee, zodat je
ook echt de juiste match maakt. In een exclusieve opdracht kun je rekenen op
onze expertise, volledige aandacht en uitgebreide netwerk, tegen een scherp
tarief. Dat scheelt jou een hoop tijd en de operatie blijft goed doordraaien.