Callcenter

De rol van de teamleider in het callcenter

Teamleiders zijn onmisbaar in het callcenter. Zonder ontstaat er chaos. Een teamleider zorgt dat de werksfeer goed blijft, targets behaald worden en ze verzamelen relevante kennis voor de organisatie. Maar een teamleider doet nog veel meer.

De waarde van teamleiders in het callcenter

Stel je een callcenter zonder teamleiders voor. HR  heeft een dagtaak aan alle vragen, medewerkers bellen uren met iedere klant en mensen komen en gaan als ze zin hebben. Dat wil je niet, toch? Wij zijn SkyWalker en als specialist in recruitment, executive search en interim management voor customer service weten we hoe je het beste uit jouw teamleiders haalt.

De waarde van teamleiders

Een teamleider zorgt voor:

  • Overzicht
  • Aansturing
  • Efficiëntie
  • Verzuimreductie

Met een aantal goede teamleiders leg je een goede basis voor je callcenter. Dat geldt voor het praktische en organisatorische deel, maar zeker ook als het gaat om kennis. Het callcenter is de bron van kennis binnen je organisatie. Hier weet je wat je klant wil of juist niet wil. Daarmee maak je het aanbod en de werkprocessen van jouw organisatie nog beter, sterker en waardevoller voor je klant.

Teamleiders zijn de spil van je callcenter

Samen met de medewerkers vormen de teamleiders de spil van je callcenter. Ze weten wat er speelt en ondernemen actie als dat nodig is. Een teamleider beschikt over competenties en vaardigheden die heel waardevol zijn voor het callcenter:

  • Als sparringpartner voor HR en management geven ze inzicht in het people management.
  • Voor Workforce Management en Business Intelligence zijn ze een bron van informatie.
  • Ze zijn een vast en vertrouwd aanspreekpunt voor de medewerkers. 

Koester de teamleiders in je callcenter

Oké, het is wel duidelijk dat je teamleiders heel waardevol
zijn voor je callcenter. Hoe zorg je dat je ze binnenhaalt en ook binnenhoudt? Wij zijn SkyWalker en als specialist in recruitment, executive search en interim management voor customer service weten wij goed wat er speelt in het vakgebied. Daarom geven we je graag een aantal tips om je teamleiders tevreden te houden:

  • Doe wat je belooft. Heb je een teamleider geworven met een waanzinnige vacaturetekst vol mooie extra voordelen? Zorg dan dat dit matcht met de realiteit op de werkvloer.
  • Blijf betrokken. Plan regelmatig een contactmoment in en blijf betrokken bij je teamleiders.
  • Waardeer je teamleiders. Niet alleen in euro’s, maar ook in uitgesproken waardering.

Hulp nodig om de juiste teamleider te vinden?

Zoek je een nieuwe teamleider om jouw callcenter te versterken, maar weet je niet waar je hem vindt? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Onze recruiters weten waar ze de beste en meest ervaren teamleiders vinden voor jouw vacature. Daarnaast helpen we je om een perfecte vacaturetekst te schrijven, die de juiste teamleiders aantrekt. In een exclusieve opdracht kun je rekenen op onze expertise en aandacht, voor een scherp tarief.